Μενού

Φόρμα Σύνδεσης



Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

 

«Από δε των ημερών Ιωάννου του Βαπτιστού έως του νυν, η βασιλεία των ουρανών βιάζεται, και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν» (Ματθαίος,ια΄:12).


Αυτά τα λόγια τα είπε ο Κύριος Ιησούς στους όχλους που Τον άκουγαν, αφού προηγουμένως αναφερόμενος στον Ιωάννη τον Βαπτιστή, μεταξύ των άλλων τους είπε, ‘…Αλλά τι εξήλθετε να ίδητε; προφήτην; ναι, σας λέγω, και περισσότερον προφήτου. Διότι ούτος είναι, περί του οποίου είναι γεγραμμένον• Ιδού, εγώ αποστέλλω τον άγγελόν μου προ προσώπου σου, όστις θέλει κατασκευάσει την οδόν σου έμπροσθέν σου. Αληθώς σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων υπό γυναικών δεν ηγέρθη μεγαλήτερος Ιωάννου του βαπτιστού• πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών είναι μεγαλήτερος αυτού’(Ματθαίος,ια΄:9-11).

Προσπαθώντας να απαντήσουμε στο ερώτημα, 'Τι εννοεί ο Κύριος όταν λέει ότι η βασιλεία των ουρανών βιάζεται και οι βιαστές αρπάζουν αυτή;, λέμε τα εξής: Σύμφωνα με ερμηνευτικό λεξικό της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας, η  λέξη ‘βιάζω’, σημαίνει χρησιμοποιώ βία ή αναγκάζω και ‘βιαστής’, αυτός που χρησιμοποιεί βία. Δηλαδή την εποχή που γράφηκε το ευαγγέλιο, αυτές οι λέξεις αφορούσαν διάφορες ενέργειες εξαναγκασμού και όχι μόνο τον εξαναγκασμό σε παρά τη θέληση συνουσία, που αφορά σχεδόν αποκλειστικά η χρήση της σήμερα. Για παράδειγμα αναφέρουμε τα εδάφια,‘…και παρεβίασαν αυτόν, λέγοντες• Μείνον μεθ' ημών, διότι πλησιάζει η εσπέρα και έκλινεν η ημέρα. Και εισήλθε διά να μείνη μετ' αυτών’(Λουκάς, κδ΄:29) και ‘Αφού δε εβαπτίσθη αυτή και ο οίκος αυτής, παρεκάλεσε λέγουσα• Εάν με εκρίνατε ότι είμαι πιστή εις τον Κύριον, εισέλθετε εις τον οίκόν μου και μείνατε• και μας εβίασεν.’ (Πράξεις,ις΄:15).

Συνεπώς αυτό που πιστεύουμε θέλει να τονίσει ο Κύριος, είναι πρώτα η αλλαγή του τρόπου σωτηρίας του ανθρώπου και στη συνέχεια ο τρόπος που πρέπει να κινηθεί ο κάθε άνθρωπος για να σωθεί. Βάσει αυτού πιστεύουμε ότι ο Κύριος λέγοντας, ‘Διότι πάντες οι προφήται και ο νόμος έως Ιωάννου προεφήτευσαν’(Ματθαίος,ια΄:13), εννοεί ότι η οικονομία του νόμου και των προφητών, ίσχυε μέχρι των ημερών του Ιωάννη του Βαπτιστή. Η κατά γράμμα ερμηνεία αυτής της φράσης του Κυρίου δεν ισχύει, δεδομένου ότι υπάρχουν προφητείες,  όπως π.χ. του Δανιήλ, που δεν έχουν εκπληρωθεί ακόμα.

Αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι  ο Κύριος Ιησούς Χριστός, με το έργο, τη σταυρική θυσία και την ανάστασή Του, έθεσε σε ισχύ την οικονομία της χάριτος, σύμφωνα με την οποία, τη σωτηρία τη χαρίζει δωρεάν, ο Πατέρας  Θεός, σε όσους μετανοήσουν για τις αμαρτίες τους και δεχθούν στη ζωή τους σαν Κύριο, τον Υιό Του Ιησού Χριστό.

Πρώτο χαρακτηριστικό γραφικό παράδειγμα της κατά χάρη σωτηρίας, είναι αυτό του ενός από τους δύο συσταυρωθέντες με τον Κύριο ληστές. Αν και αυτός αρχικά πρέπει να ονείδιζε τον Κύριο (Ματθαίος, κζ΄:44 και Μάρκος,ιε΄:32), όμως βλέποντας την συμπεριφορά του Κυρίου, αυτές τις τελευταίες Του έξι ώρες πάνω στον σταυρό, μετανόησε, πίστεψε και επικαλέστηκε τον Κύριο, με αποτέλεσμα να μπει μαζί με τον Κύριο στον παράδεισο. Αναφέρουμε τα σχετικά εδάφια: ‘Εις δε των κρεμασθέντων κακούργων εβλασφήμει αυτόν, λέγων• Εάν συ ήσαι ο Χριστός, σώσον σεαυτόν και ημάς. Αποκριθείς δε ο άλλος, επέπληττεν αυτόν, λέγων• Ουδέ τον Θεόν δεν φοβείσαι συ, όστις είσαι εν τη αυτή καταδίκη; και ημείς μεν δικαίως• διότι άξια των όσα επράξαμεν απολαμβάνομεν• ούτος όμως ουδέν άτοπον έπραξε. Και έλεγε προς τον Ιησούν• Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου. Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς• Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω’(Λουκάς,κγ΄:39-43). Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι αυτός ο ληστής, αποτελεί χαρακτηριστικό γραφικό παράδειγμα ανθρώπου, που όταν συνάντησε τον Κύριο, λίγο πριν το τέλος της αμαρτωλής ζωής του, άρπαξε την ευκαιρία που του δόθηκε, ‘βίασε’ την βασιλεία των ουρανών και μαζί με τον Κύριο εισήλθε  σ’ αυτή.

Συνεχίζοντας λέμε ότι η αρχή της σωτηρίας ξεκινάει με το να δεχτεί κάποιος συνειδητά τον Ιησού Χριστό στην ζωή του, με αποτέλεσμα ο Πατέρας Θεός να τον αναγεννήσει και να τον κάνει παιδί Του, γεγονός που σημαίνει ότι η βασιλεία του Θεού αρχίζει να εγκαθίσταται μέσα του. Αυτό πιστεύουμε ότι εννοούσε ο Κύριος όταν απάντησε στην ερώτηση των Φαρισαίων, ‘πότε έρχεται η βασιλεία του Θεού;’, λέγοντας ‘Δεν έρχεται η βασιλεία του Θεού ούτως ώστε να παρατηρήται• ουδέ θέλουσιν ειπεί• Ιδού, εδώ είναι, ή Ιδού εκεί• διότι ιδού, η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών’(Λουκάς,ιζ΄:20,21). Οπότε, και σήμερα και για όσο θα εξακολουθεί να ισχύει η οικονομία της χάριτος, είναι στο χέρι μας η βασιλεία των ουρανών να βρίσκεται μέσα μας.

Σε μία παραβολή που είπε ο Κύριος περί της βασιλείας των ουρανών, αναφέρει ότι η βασιλεία των ουρανών είναι όμοια με κόκκο σιναπιού, τον οποίο έλαβε άνθρωπος και έσπειρε στον αγρό του. Αυτός ο κόκκος είναι μεν αρχικά μικρότερος από όλους τους σπόρους που φυτεύονται, όταν όμως αυξηθεί γίνεται  το μεγαλύτερο από τα λάχανα και γίνεται δέντρο, στο οποίο έρχονται τα πουλιά του ουρανού και αναπαύονται πάνω στα κλαδιά του (Ματθαίος,ιγ΄:31,32). Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε την παρομοίωση της βασιλείας των ουρανών με κόκκο σιναπιού, λέμε τα εξής: Η περίπτωση του ληστή που σώθηκε, αφορά ανθρώπους που  λίγο πριν το τέλος της επίγειας ζωής τους, ακούν για τον Κύριο, Τον επικαλούνται και σώζονται. Όμως το θέλημα του Κυρίου είναι να έρθει στη ζωή κάθε ανθρώπου, όσο γρηγορότερα γίνεται στη ζωή του, γι’ αυτό και μεριμνά ιδιαίτερα για τα παιδιά που πιστεύουν σ’ Αυτόν(Ματθαίος,κη΄:1-10).

Έτσι όταν ο άνθρωπος δέχεται μέσα στην καρδιά του να μπει ο σπόρος του λόγου του Κυρίου και ο Πατέρας Θεός δια του Αγίου Πνεύματος τον  αναγεννήσει, αρχίζει να μορφώνεται μέσα στην νέα καθαρή πνευματική του καρδιά, ο χαρακτήρας  του Ιησού Χριστού.  Άρα τότε αρχίζει ο πνευματικός αγώνας της μόρφωσης του Κυρίου μέσα του και όσο αυτή η μόρφωση αυξάνεται, τόσο θα φανερώνονται τα στοιχεία του χαρακτήρα του Κυρίου στη ζωή του, όπως π.χ. η αγάπη η ειρήνη και η πραότητα, με αποτέλεσμα και αυτός να σταθεροποιείται στον Κύριο, αλλά και αυτά τα χαρακτηριστικά να τα διακρίνουν και οι ειλικρινείς  πλησίον του συνάνθρωποι, οι οποίοι θα βρίσκουν ειρήνη και ανάπαυση κοντά του, με τελικό αποτέλεσμα να ζητήσουν τον Κύριο και να σωθούν και αυτοί.

Βέβαια το να έχω τον Ιησού Χριστό Κύριο στη ζωή μου, σημαίνει ότι έχω παραδώσει πλήρως τις πρωτοβουλίες μου στον Κύριο και ότι κινούμαι σύμφωνα με τον λόγο Του σε κάθε μου βήμα και όχι σύμφωνα με τις δικές μου αποφάσεις και λύσεις. Αυτό για να συμβαίνει στη ζωή μου, προϋποθέτει πνευματική επαγρύπνηση εκ μέρους μου, ώστε να διακρίνω και να αφαιρώ τις ‘πέτρες’ και τα ‘ζιζάνια’ που προσπαθεί ο πονηρός με τα όργανα του να βάλει μέσα στην πνευματική καρδιά μου, ώστε να αποκάμω και να μη καρποφορήσω έως τέλους. Γι’ αυτό μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο ‘βιασμός’ της βασιλείας των ουρανών εκ μέρους του αναγεννημένου χριστιανού, δεν αφορά μόνο μία περίοδο, αλλά όλη την επίγεια εν Χριστώ ζωή του. Σ’ αυτό συμμαρτυρεί και o απόστολος Παύλος, που δια του Αγίου Πνεύματος μας προτρέπει,‘…μετά φόβου και τρόμου εργάζεσθε την εαυτών σωτηρίαν• διότι  ο Θεός  είναι  ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το  ενεργείν κατά  την ευδοκίαν αυτού  (Φιλιππησίους,β΄:12,13). Συνεπώς ο Πατέρας Θεός έχει την δύναμη να ενεργεί μέσα μας και να μας βοηθά να εκτελούμε το θέλημά Του, εφόσον εμείς θέλουμε και ζητάμε να ενεργούμε σύμφωνα με αυτό.

Άλλωστε στα πλαίσια της παιδείας που επιτρέπει ο Πατέρας Θεός, θα έρθουν και προβλήματα στη ζωή των παιδιών Του, αλλά αυτά θα τα βοηθήσουν να αυξηθούν πνευματικά. Ακόμα και εάν παρ’ όλες τις προσευχές μας δεν βλέπουμε λύσεις σε κάποια προβλήματα, είναι γιατί ο Κύριος έχει υπόψη Του κάτι καλύτερο από αυτό που εμείς πιστεύουμε σαν λύση. Ο απόστολος Παύλος μας αναφέρει σχετικά, ‘..Και διά να μη υπεραίρωμαι διά την υπερβολήν των αποκαλύψεων, μοι εδόθη σκόλοψ εις την σάρκα, άγγελος Σατάν διά να με ραπίζη, διά να μη υπεραίρωμαι. Περί τούτου τρίς παρεκάλεσα τον Κύριον διά να απομακρυνθή απ' εμού• και μοι είπεν• Αρκεί εις σε η χάρις μου• διότι η δύναμίς μου εν αδυναμία δεικνύεται τελεία’(Β΄ Κορινθίους,ιβ΄:7-9). Δηλαδή ο λόγος που επέτρεψε ο Θεός τον σκόλοπα να παραμένει στον απόστολο Παύλο, ήταν για να μην υπερηφανεύεται  από τις πολλές αποκαλύψεις που του έδωσε. Έτσι και κάποια αιτήματά μας, μπορεί να μην ικανοποιούνται και ο λόγος είναι ότι ο Κύριος θέλει να μας προφυλάξει και χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να μας έχει για πάντα κοντά Του.

Συνοψίζοντας λέμε  ότι αυτός που ‘βιάζει’ την βασιλεία των ουρανών, είναι πρώτα αυτός που όταν ακούσει για τον Κύριο Ιησού Χριστό, θέτει σαν πρώτη προτεραιότητα στη ζωή του, να Τον γνωρίσει σαν προσωπικό Του σωτήρα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ο Πατέρας Θεός να τον αναγεννήσει κάνοντάς τον παιδί Του και να αρχίσει μέσα στον εσωτερικό του άνθρωπο, να εγκαθίσταται η βασιλεία των ουρανών. Στη συνέχεια θα πρέπει σαν ουρανίου προσκλήσεως μέτοχος, να αγωνίζεται προσευχόμενος αδιάλειπτα δια του Αγίου Πνεύματος, να εργάζεται τη σωτηρία που έλαβε, για να τη διατηρήσει μέχρι τέλους, αλλά και να ομολογήσει τον Κύριο στους πλησίον του, ώστε αυτοί που θα διακρίνουν τον χαρακτήρα του Ιησού Χριστού  να μορφώνεται μέσα του, να ζητήσουν και αυτοί τον Κύριο και να σωθούν. Αμήν!

 

 

 

«Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθοσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια»(Γαλάτας,ε΄:22).

Η εγκράτεια, όπως και τα υπόλοιπα μέρη του καρπού του Αγίου Πνεύματος με τα οποία συνυπάρχει, είναι αποτέλεσμα των ενεργειών, αρχικά του αναγεννημένου χριστιανού που δέχεται και εκζητά την παρουσία του Αγίου  Πνεύματος, στη ζωή του και στη συνέχεια του Αγίου Πνεύματος που ανταποκρινόμενο σ’ αυτή την εκζήτηση ενεργεί στην πνευματική καρδιά του  παιδιού του Θεού, δηλαδή του αναγεννημένου χριστιανού, δίνοντας τον καρπό Του. Βέβαια το Άγιο Πνεύμα, μαζί με τον καρπό Του, χορηγεί και πνευματική δύναμη, ώστε η εγκράτεια και τα άλλα μέρη του καρπού, να είναι ορατά και να έχουν εφαρμογή στην  καθημερινή ζωή μας, με αποτέλεσμα η μαρτυρία μας για τον Ιησού Χριστό, μαζί με τα λόγια μας να ‘συνυπογράφεται’ και από τα έργα μας. Γι’ αυτό ο Κύριός μας, λίγο πριν αναληφθεί, μεταξύ των άλλων είχε πει στους μαθητές Του, ‘Δεν ανήκει εις εσάς να γνωρίζητε τους χρόνους ή τους καιρούς, τους οποίους ο Πατήρ έθεσεν εν τη ιδία αυτού εξουσία, αλλά θέλετε λάβει δύναμιν, όταν επέλθη το Άγιον Πνεύμα εφ' υμάς, και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες και εν Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου της γης’ (Πράξεις, α΄:7,8).

Όσο αφορά την γραφική ερμηνεία της λέξης  ‘εγκράτεια’, λέμε ότι  σημαίνει την ικανότητα ενός ανθρώπου, να ελέγχει την συμπεριφορά του και τις επιθυμίες του και  γενικά να αποφεύγει οτιδήποτε είναι αντίθετο με το θέλημα του Πατέρα Θεού και να επιλέγει αυτά που είναι σύμφωνα με αυτό.
Ο απόστολος Πέτρος μας προτρέπει σχετικά,
‘Και δι' αυτό δε τούτο καταβαλόντες πάσαν σπουδήν, προσθέσατε εις την πίστιν σας την αρετήν, εις δε την αρετήν την γνώσιν, εις δε την γνώσιν την εγκράτειαν, εις δε την εγκράτειαν την υπομονήν, εις δε την υπομονήν την ευσέβειαν, εις δε την ευσέβειαν την φιλαδελφίαν, εις δε την φιλαδελφίαν την αγάπην. Διότι, εάν ταύτα υπάρχωσιν εις εσάς και περισσεύωσι, σας καθιστώσιν ουχί αργούς ουδέ ακάρπους εις την επίγνωσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού• επειδή εις όντινα δεν υπάρχουσι ταύτα, τυφλός είναι, μυωπάζει και ελησμόνησε τον καθαρισμόν των παλαιών αυτού αμαρτιών’ (Β΄ Πέτρου, α΄:5-9).

Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε αυτά τα εδάφια, λέμε τα εξής: Η πίστη  που θέλει ο Πατέρας Θεός να έχουμε για να μας αναγεννήσει και να μας κάνει παιδιά Του, είναι ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός Του που έγινε άνθρωπος και θυσιάστηκε   για τις αμαρτίες μας και αναστήθηκε για την δικαίωσή μας. Τώρα όσοι έχουμε αυτή τη πίστη και κατά συνέπεια την εμπειρία της αναγέννησης, καλούμαστε να εφαρμόσουμε την προαναφερθείσα προτροπή του αποστόλου Πέτρου, έχοντας υπόψη και την άλλη σχετική προτροπή του ίδιου αποστόλου, που αναφέρει, ‘Απορρίψαντες λοιπόν πάσαν κακίαν και πάντα δόλον και υποκρίσεις και φθόνους και πάσας καταλαλιάς, επιποθήσατε ως νεογέννητα βρέφη το λογικόν άδολον γάλα, διά να αυξηθήτε δι' αυτού, επειδή εγεύθητε ότι αγαθός ο Κύριος’ (Β΄ Πέτρου, β΄:1,2).

Με το ‘ λογικόν άδολον γάλα’ παρομοιάζονται τα αρχικά στοιχεία του λόγου του Θεού (Εβραίους, ε΄:12), οπότε καλούμαστε σαν παιδιά του Θεού, αφενός να απορρίπτουμε, αυτά που ο λόγος του Θεού ονομάζει ‘έργα της σαρκός’ (Γαλάτες, ε΄:19-21) και αφετέρου προσευχόμενοι να ζητάμε να αυξάνονται οι αρετές του Κυρίου στη ζωή μας και κυρίως η καλοσύνη και η ταπεινή καρδιά.  Όταν έχουμε ταπεινή καρδιά, αυτό θα μας βοηθήσει στο να μην υπερηφανευόμαστε, όταν αυξανόμαστε στη γνώση του λόγου του Θεού, αλλά να εξακολουθούμε να εφαρμόζουμε την γραφική προτροπή ‘μη πράττοντες μηδέν εξ αντιζηλίας ή κενοδοξίας, αλλ' εν ταπεινοφροσύνη θεωρούντες αλλήλους υπερέχοντας εαυτών’ (Φιλλιπησίους, β΄:3), μιας και θα γνωρίζουμε ότι ‘…η γνώσις όμως φυσιοί, η δε αγάπη οικοδομεί. Και εάν τις νομίζη ότι εξεύρει τι, δεν έμαθεν έτι ουδέν καθώς πρέπει να μάθη•’ (Α΄ Κορινθ., η΄:1,2).

Συνεχίζοντας λέμε ότι η γνώση του λόγου του Θεού, μας βοηθά να εννοήσουμε, τον τρόπο απόκτησης, τα πεδία εφαρμογής και τα όρια της εγκράτειας. Ο απόστολος Παύλος, δια του Αγίου  Πνεύματος, μας αναφέρει, ‘Δεν εξεύρετε ότι οι τρέχοντες εν τω σταδίω πάντες μεν τρέχουσιν, εις όμως λαμβάνει το βραβείον; ούτω τρέχετε, ώστε να λάβητε αυτό. Πας δε ο αγωνιζόμενος εις πάντα εγκρατεύεται, εκείνοι μεν διά να λάβωσι φθαρτόν στέφανον, ημείς δε άφθαρτον. Εγώ λοιπόν ούτω τρέχω, ουχί ως αβεβαίως, ούτω πυγμαχώ, ουχί ως κτυπών τον αέρα, αλλά δαμάζω το σώμα μου και δουλαγωγώ, μήπως εις άλλους κηρύξας εγώ γείνω αδόκιμος’ (Α΄ Κορινθίους,θ΄:24-27). Δηλαδή παρομοιάζει  τον αγώνα που κάνουν οι αθλητές, οι οποίοι προπονούνται τακτικά επί ώρες και εγκρατεύονται από οτιδήποτε τους επιβραδύνει στο να επιτύχουν τον στόχο τους. Για παράδειγμα, ένας δρομέας που επιδιώκει να  λάβει το στεφάνι του νικητή στο τέλος του αγώνα, δεν μπορεί να καπνίζει, να μεθάει, να τρώει  και να πίνει οτιδήποτε και οσοδήποτε και γενικά απέχει από όσα βλάπτουν την υγεία του σώματος, σύμφωνα με τα γενικώς αποδεκτά δεδομένα της ιατρικής επιστήμης.

Έτσι και ο αναγεννημένος χριστιανός που έχει σαν  πρώτη προτεραιότητα να λάβει το στεφάνι που προορίζεται για κάθε πιστό που θα τερματίσει νικητής, αγωνίζεται μέχρι τέλους τον καλό αγώνα της πίστεως, εγκρατευόμενος, εκτός από τα αντίθετα με τη σωματική του υγεία και από οτιδήποτε ο λόγος του Θεού ορίζει αντίθετο με την πνευματική του υγεία. Για παράδειγμα το παιδί του Θεού, έχοντας υπόψη ότι κάθε σαρκική σχέση, πριν και εκτός του γάμου είναι πορνεία και μοιχεία αντίστοιχα, αγωνίζεται προσευχόμενο, πρώτα ο Κύριος να του δείξει τον σύζυγο ή την σύζυγο που έχει ετοιμάσει γι’ αυτό και στη συνέχεια αφού παντρευτεί, να κρατήσει τον γάμο του τίμιο. Αυτός ο πνευματικός αγώνας είναι ο ζυγός που μαζί με τον Κύριο σηκώνουμε και όχι μόνοι μας, γιατί χρειαζόμαστε την δύναμη του Θεού που είναι απαραίτητη για να κάνουμε το θέλημά Του και επιπλέον είναι αναγκαία η οδηγία του Αγίου Πνεύματος για να τον αγωνιζόμαστε σωστά και  με χαρά.

Βέβαια ο απόστολος Παύλος λέγοντας ‘δαμάζω το σώμα μου και δουλαγωγώ’, θέλει να μας μεταδώσει την εικόνα του αγωνιστή χριστιανού που έχοντας υπόψη το γραμμένο,‘διότι εάν ζήτε κατά την σάρκα, μέλλετε να αποθάνητε• αλλ' εάν διά του Πνεύματος θανατόνητε τας πράξεις του σώματος, θέλετε ζήσει. Επειδή όσοι διοικούνται υπό του Πνεύματος του Θεού, ούτοι είναι υιοί του Θεού’(Ρωμαίους,η΄:13,14), αγωνίζεται να αποδειχθεί γνήσιο παιδί Θεού. Επιπλέον ο απόστολος Πέτρος, μας γνωστοποιεί και μας προτρέπει, ‘Εγκρατεύθητε, αγρυπνήσατε• διότι ο αντίδικός σας διάβολος ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη• εις τον οποίον αντιστάθητε μένοντες στερεοί εις την πίστιν, εξεύροντες ότι τα αυτά παθήματα γίνονται εις τους αδελφούς σας τους εν τω κόσμω’(Α΄ Πέτρου,ε΄:8-9). Δηλαδή μας προτρέπει να συνδυάσουμε την εγκράτεια με την πνευματική αγρυπνία, έτσι ώστε  να κρατάμε τους εαυτούς μας σε τέτοια πνευματική θέση, ώστε να μην μας βρει ο διάβολος πνευματικά κοιμωμένους, αλλά να μένουμε σταθεροί στην υγιαίνουσα πίστη.

Η εφαρμογή του “εγκρατευθείτε, αγρυπνείστε”, ξεκινάει από τη σωστή διαχείριση του χρόνου μας. Έτσι όταν ο Κύριος λέει, ‘Εάν ο οφθαλμός σου ο δεξιός σε σκανδαλίζη, έκβαλε αυτόν και ρίψον από σού•’(Ματθαίος,ε΄:29), πιστεύουμε ότι εννοεί να μη σπαταλάμε το χρόνο μας σε θεάματα που μπορεί να μας αδυνατήσουν πνευματικά ή να μας σκανδαλίσουν,  με αποτέλεσμα να πέσουμε σε αμαρτία, αλλά να προσέχουμε να κρατάμε απόσταση από αυτά τα στοιχεία του κόσμου τούτου, που διεγείρουν το σαρκικό φρόνημα, δηλαδή να ‘βγάλουμε’ το μάτι μας ως προς αυτά.

Ολοκληρώνοντας λέμε ότι η εγκράτεια στον αναγεννημένο χριστιανό είναι απαραίτητη, μιας και αποτελεί και μέρος του καρπού του Αγίου Πνεύματος, που θα πρέπει να υπάρχει πάντα στη ζωή μας και ‘σκαλοπάτι’ της πνευματικής ‘σκάλας’ με σκαλοπάτια, πίστη– αρετή –εγκράτεια – υπομονή – ευσέβεια – φιλαδελφία - αγάπη, που καλούμαστε συνεχώς να ανεβαίνουμε στη ζωή μας. Βέβαια επειδή όσο ζούμε θα ισχύει το γραμμένο, ‘..εις πολλά πταίομεν άπαντες’(Ιακώβου,γ΄:2), θα υπάρχουν πτώσεις στη ζωή μας, μιας και θα είμαστε ελλιπείς στην εγκράτεια και στην αγρυπνία. Τότε να μη απογοητευόμαστε, άλλα να μετανοούμε το συντομότερο, να σηκωνόμαστε και να ζητάμε τη χάρη του Θεού να μας ενισχύει. Ας πάρουμε σταθερή απόφαση να είμαστε εγκρατείς σε ότι μας ζητάει ο Πατέρας Θεός και να μην θεωρούμε ότι χάνουμε τα αμαρτωλά στοιχεία του κόσμου, γιατί αυτά μας στρέφουν προς τα πίσω και θέτουν σε κίνδυνο τη πνευματική μας πορεία προς την Βασιλεία των Ουρανών. Ας καταδικάζουμε μέσα μας κάθε επιθυμία που είναι αντίθετη με τον λόγο του Θεού και ‘ας εγκρατευώμεθα, ενδυθέντες τον θώρακα της πίστεως και αγάπης και περικεφαλαίαν την ελπίδα της σωτηρίας•’ (Α΄ Θεσσαλονικείς, ε΄:8). Αμήν!

 
Περισσότερα Άρθρα...

Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο ων και ο ην και ο ερχόμενος, ο παντοκράτωρ. (Αποκάλυψις Ιωάννου α' 08)

Χριστιανισμός Live

Δημοσκόπηση

Τί πιστεύετε ότι ήταν ο Ιησούς Χριστός;
 
mod_vvisit_counterΣήμερα2108
mod_vvisit_counterΕχτές1844
mod_vvisit_counterΑυτή την βδομάδα26203
mod_vvisit_counterΤην προηγούμενη εβδομάδα22272
mod_vvisit_counterΑυτό τον μήνα67033
mod_vvisit_counterΤον προηγούμενο μήνα97492
mod_vvisit_counterΟλές τις ημέρες4930092

We have: 22 guests online
Η IP: 216.73.216.205
Mozilla 5.0, 
Σήμερα : Ιουλ 18, 2025