Μενού

Φόρμα Σύνδεσης



Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;

Ποιές πιστεύετε ότι είναι οι πηγές της αλήθειας;
 
Αρχική σελίδα
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

 

«Αλλά τώρα ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών∙ έγεινεν απαρχή των κεκοιμημένων. Διότι επειδή ο θάνατος ήλθε δι’ ανθρώπου, ούτω και δι’ ανθρώπου η ανάστασις των νεκρών»(Α΄ Κορινθίους,ιε΄:20-21).

Το Χριστιανικό Πάσχα είναι η μεγαλύτερη εορτή στον χριστιανικό κόσμο, κατά την οποία γιορτάζεται το πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητας, η Ανάσταση του Υιού του Θεού και Σωτήρα, Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός σταυρώθηκε για να πάρει κάθε είδους αμαρτία που μας χωρίζει από την αγάπη του Θεού προς εμάς και αναστήθηκε για να μας δικαιώσει μπροστά Του (Ρωμαίους,δ΄:25). Αυτό το έργο της σταυρικής θυσίας του Κυρίου, αποτελεί τον μόνο τρόπο  σωτηρίας κάθε πιστού ανθρώπου, γιατί μόνο με αυτό, ικανοποιήθηκε ταυτόχρονα η αγάπη και η δικαιοσύνη του Πατέρα Θεού. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ενεργειών του Θεού, φαινόταν αδύνατο να εκδηλωθούν ταυτόχρονα, διότι η μεν αγάπη θα αποδεικνυόταν με την συγχώρεση του ένοχου αμαρτωλού ανθρώπου η δε δικαιοσύνη με την καταδίκη του. Τη λύση σ’ αυτή την ασυμβατότητα την έδωσε ο Κύριος, ο Υιός και Λόγος του Θεού,  ο οποίος δέχθηκε να γεννηθεί σαν άνθρωπος δια του Αγίου Πνεύματος, μέσω της παρθένου Μαρίας, να πειραστεί όμοια με εμάς χωρίς αμαρτία, να κηρύξει το Ευαγγέλιο, να ευεργετήσει και να θεραπεύσει όλους τους καταδυναστευμένους από τον διάβολο και τελικά να πληρώσει, σαν αναμάρτητος, πάνω στο σταυρό του Γολγοθά για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, έτσι ώστε όποιος θα επικαλεστεί το όνομα Του να σωθεί.

Για τον λόγο αυτό, κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει υπόψη αυτό που είναι γραμμένο για τον Κύριο, ότι ‘δεν υπάρχει δι' ουδενός άλλου η σωτηρία• διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, διά του οποίου πρέπει να σωθώμεν’(Πράξεις,δ΄:12). Άρα μόνο όποιος επικαλεστεί και γνωρίσει τον Ιησού Χριστό στην ζωή του θα σωθεί και κατά συνέπεια μόνο τότε θα καταλάβει το σχέδιο του Πατέρα Θεού για τη σωτηρία των ανθρώπων. Αυτό το θαυμαστό σχέδιο ολοκληρώθηκε πάνω στο Σταυρό του Γολγοθά, όταν ο Κύριος λίγο πριν παραδώσει το πνεύμα Του, είπε ‘τετέλεσται’, που στα νέα Ελληνικά σημαίνει ‘όλα έγιναν’ ή με άλλα λόγια ‘η αποστολή εκτελέστηκε’(Ιωάννης,ιθ΄:30). Ο Κύριος δεν μπορούσε να μείνει στον Άδη, γιατί δεν έπραξε καμία αμαρτία, γι’ αυτό ο θάνατος δεν είχε εξουσία επάνω Του και ο Πατέρας Θεός  Τον ανέστησε και τον έκανε ‘πρωτότοκο των νεκρών’. Έτσι και εμάς, όσους επικαλούμαστε τον Κύριο και πράττουμε μέχρι τέλους το θέλημά  Του, ο Πατέρας Θεός θα μας αναστήσει δίνοντάς μας ένα νέο αθάνατο πνευματικό σώμα, ώστε σαν νύμφη εκκλησία να ζούμε αιώνια μαζί Του και με τον νυμφίο μας Ιησού Χριστό, στην Βασιλεία των Ουρανών (Α΄ Κορινθίους,ιε΄:20-55).

Μία πρώτη συμμετοχή στον θάνατο και την  ανάσταση του Χριστού, βιώνουμε σαν άνθρωποι που θέλουμε να κάνουμε το θέλημα του Κυρίου και να ζούμε τη νέα εν Χριστώ ζωή,  όταν αφού πιστέψουμε, βαπτιστούμε στο Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Τότε θάβουμε τον παλιό άνθρωπο των αμαρτιών μας μέσα στο νερό του βαπτίσματος και αναστηνόμαστε σε ένα νέο άνθρωπο που δεν θα κάνει πλέον την παλιά αμαρτωλή ζωή. Διαβάζουμε σχετικά στο λόγο του Θεού: «΄Η αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ’ αυτοῦ δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ἵνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρῶν δια της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν. Διότι εάν εγείναμεν σύμφυτοι με αυτόν κατά την ομοιότητα του θανάτου αυτοῦ, θέλομεν είσθαι και κατά την ομοιότητα της αναστάσεως»(Ρωμαίους,ς΄:3-5). Δηλαδή ο Πατέρας Θεός μας δίνει την σωτηρία και γράφει το όνομά μας στο βιβλίο της ζωής, όταν πιστέψουμε στον Υιό Του Ιησού Χριστό και βαπτιστούμε στο νερό με δική μας απόφαση, που αποτελεί μαρτυρία αγαθής συνείδησης (Μάρκος,ις΄:16, Α΄ Πέτρου,γ΄:21).

Ο νέος εν Χριστώ άνθρωπος που βγαίνει από το βάπτισμα, είναι ένα αναγεννημένο παιδί του Θεού,  που αν μένει σε κοινωνία με τον Πατέρα Θεό, έχει την δύναμη να μην περπατάει στην αμαρτία, αλλά να πράττει και να ζει σύμφωνα με το θέλημα του Πατέρα. Αυτό άλλωστε αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της αναγέννησης και της σωτηρίας που έλαβε. Δηλαδή το ότι μπορεί να νικάει πάθη και επιθυμίες που πριν τον νικούσαν, να αποχωρίζει τον εαυτό του από τις κακές συναναστροφές που τον επηρεάζουν στο να πράττει την αμαρτία και να επιλέγει να συναναστρέφεται με ανθρώπους που έχουν επιλέξει και αυτοί τον Ιησού Χριστό, με αποτέλεσμα να αλλάξει και αυτών η ζωή και να ζουν σύμφωνα με το θέλημά Του.  Αυτός που θέλει να κάνει το θέλημα του Κυρίου θα έχει τον Τριαδικό Θεό μαζί του, δεν θα είναι μόνος. Αυτό διότι ο αναστημένος Κύριος, λίγο πριν να αναληφθεί, μεταξύ των άλλων είπε στους μαθητές Του, ‘..ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. Αμήν’ (Ματθαίος, κη΄:20). Συνεπώς, παντού όπου και εάν βρίσκεται το παιδί του Θεού, ο Κύριος το βλέπει και το ακούει και είναι έτοιμος να το βοηθήσει σε οποιαδήποτε ώρα ανάγκης αν βρεθεί και Τον ζητήσει.

Βέβαια οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι δύσκολο ένας άνθρωπος να πιστέψει ενσυνείδητα στην ανάσταση του Χριστού και γενικά στην ανάσταση των νεκρών. Ακόμα και άνθρωποι που ζήσανε με τον Κύριο, όπως ο απόστολός Θωμάς, ο οποίος αρχικά δεν πίστεψε όταν του είπαν οι άλλοι μαθητές ότι είδαν τον Κύριο αναστημένο και τους είπε  ότι για να πιστέψει θέλει όχι μόνο να δει τον Κύριο, αλλά και να ψηλαφίσει τις ουλές από τα καρφιά και την λόγχη, στα χέρια και στην πλευρά Του. Ο Κύριος του φανέρωσε τον εαυτό Του μετά από 8 ημέρες και του είπε να ψηλαφίσει τα χέρια και την πλευρά Του και να μη είναι άπιστος αλλά πιστός. Τότε ο Θωμάς είπε προς Αυτόν, ‘Ο Κύριός μου και ο Θεός μου’. (Ιωάννης,κ΄:24-28).

Γι’ αυτό όταν κάποιοι συνάνθρωποί μας δυσκολεύονται να πιστέψουν στην ανάσταση του Κυρίου, θα τους προτείναμε, εφόσον βέβαια συμφωνούν ότι το να διαπιστώσουν ότι ο Χριστός είναι αναστημένος είναι πρωταρχικής σημασίας ζήτημα για την πορεία της ζωής τους, να κάνουν ένα μικρό βήμα πίστης και να χτυπήσουν την πόρτα που λέγεται ‘Ιησούς Χριστός. Αν το κάνουν αυτό με ειλικρίνεια, ο αναστημένος Κύριος θα τους αποκαλύψει με κάποιο τρόπο τον εαυτό Του. Βέβαια εμείς δεν μπορούμε να πείσουμε κανέναν με ανθρώπινα επιχειρήματα, αλλά μπορούμε να τους πούμε το τί έκανε ο Ιησούς Χριστός στη ζωή μας και για τη σωτηρία που μας χάρισε, ώστε και οι ίδιοι να Τον επικαλεστούν, για να αποκτήσουν προσωπική εμπειρία κάποιας ενέργειας Του και να πεισθούν ότι είναι ζωντανός. Όπως ο Κύριος φανέρωσε τον εαυτό Του στον Θωμά, θα φανερώσει και σε όποιον Τον ζητά, κάποια ενέργειά Του, ή κάποιο  σημείο της παρουσίας Του.

Όσο αφορά την ανάσταση των εν Χριστώ νεκρών, ο λόγος του Θεού αναφέρει: ‘Δεν θέλω δε να αγνοήτε, αδελφοί, περί των κεκοιμημένων, διά να μη λυπήσθε καθώς και οι λοιποί οι μη έχοντες ελπίδα. Διότι εάν πιστεύωμεν ότι ο Ιησούς απέθανε και ανέστη, ούτω και ο Θεός τους κοιμηθέντας διά του Ιησού θέλει φέρει μετ' αυτού. Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας•επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου. Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους’ (Α΄ Θεσσαλονικείς, δ΄:13-18). Ο λόγος του Θεού αναφέρει ακόμη μία επιμέρους ανάσταση, αυτών που θανάτωσε ο αντίχριστος και στο τέλος  την ανάσταση των ανθρώπων όλων των αιώνων, που θα κριθούν σύμφωνα με τα έργα τους (Αποκάλυψη, κ΄: 4-6, 11-15).

Συνοψίζοντας λέμε ότι ο Ιησούς Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε, για να δώσει σε όσους πιστεύουν σ’ Αυτόν, ζωή αιώνια μαζί Του, στη Βασιλεία των Ουρανών. Αυτός θα μετασχηματίσει τα φθαρτά μας σώματα και θα τα κάνει σύμμορφα με το ένδοξο δικό Του σώμα (Φιλιππησίους,γ΄:21). Ας πάρουμε λοιπόν σταθερή απόφαση να είμαστε μαζί του μέχρι τέλους, ώστε όταν έρθει η ώρα της ανάστασης ή της μεταμόρφωσής μας, να μας παραλάβει μαζί Του αιώνια. Αμήν!

 

 

«Διότι εάν συγχωρήσητε εις τους ανθρώπους τα πταίσματα αυτών, θέλει συγχωρήσει και εις εσάς ο Πατήρ σας ο ουράνιος. Εάν όμως δεν συγχωρήσητε εις τους ανθρώπους τα πταίσματα αυτών, ουδέ ο Πατήρ σας θέλει συγχωρήσει τα πταίσματά σας» (Ματθαίος, ς΄:14-15).

Ο Πατέρας Θεός έστειλε τον Υιό του Ιησού Χριστό, να πληρώσει με την σταυρική Του θυσία, για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων,  έτσι ώστε να σώσει τον καθένα που θα μετανοήσει και θα Τον επικαλεστεί να έρθει στη ζωή Του.  Δηλαδή ο Κύριος Ιησούς συγχωρεί τον άνθρωπο που  Τον δέχεται στην ζωή του και τον καθαρίζει με το άγιο αίμα της θυσίας Του από τις αμαρτίες του. Σαν Υιός  και Λόγος του Θεού και  Θεός αληθινός, μιας ‘και Θεός ήτο ο Λόγος’ (Ιωάννης, α΄:1),  θα μπορούσε να συνεχίσει να κάθεται δίπλα στον θρόνο του Πατέρα Του, αλλά προτίμησε να αδειάσει από την δόξα Του και να κατέβει στη Γη, να γίνει άνθρωπος και να δοκιμαστεί πειραζόμενος όμοια με εμάς, αλλά χωρίς να πέσει σε αμαρτία. Χρειάστηκε να θυσιάσει το δικό Του θέλημα, για να κάνει το θέλημα του Πατέρα Του, που ήταν να πάρει την καταδίκη μας, πεθαίνοντας στη θέση μας πάνω στο σταυρό του Γολγοθά και να μας λυτρώσει δια της πίστεως, από τον αιώνιο θάνατο.

Η αγάπη ακόμα και προς τους εχθρούς και η συγχώρεση που την συνοδεύει, αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της διδασκαλίας του Κυρίου. Στο παράδειγμα της προσευχής που μας δίδαξε, μας προτρέπει μεταξύ των άλλων προσευχόμενοι να λέμε,‘…και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών’ (Ματθαίος, ς΄:12). Συνεπώς όσοι λέμε ότι πιστεύουμε και αγαπάμε τον Κύριο, οφείλουμε κάθε φορά που Του λέμε προσευχόμενοι, ‘συγχώρησε τις αμαρτίες μας’,  πάντα να λέμε μαζί και με ειλικρίνεια ‘όπως και εμείς συγχωρούμε αυτούς που αμαρτάνουν σε εμάς’.

Για να εννοήσουμε καλύτερα αυτή μας την υποχρέωση, ο Κύριος είπε την παραβολή  του χρεοφειλέτη των μυρίων ταλάντων, που δεν μπορούσε να ξεχρεώσει το χρέος του στον βασιλιά, με αποτέλεσμα ο βασιλιάς να διατάξει να πουληθεί αυτός, η γυναίκα του και τα παιδιά του. Τότε εκείνος έπεσε στα γόνατα, λέγοντας στον βασιλιά να μακροθυμήσει και θα του δώσει τα οφειλόμενα. Ο βασιλιάς τον σπλαχνίστηκε και του χάρισε το δάνειο. Όταν όμως αυτός έφυγε από τον βασιλιά, βρήκε έναν σύνδουλό του, που  του χρωστούσε εκατό δηνάρια. Τότε τον έπιασε από τον λαιμό, ζητώντας του τα χρωστούμενα. Παρόλο που ο σύνδουλος τον παρακάλεσε γονατιστός να μακροθυμήσει μέχρι να του δώσει το πολύ μικρότερο χρέος, συγκριτικά με το δικό του που του χάρισε ο βασιλιάς, εκείνος δεν θέλησε και μάλιστα τον έβαλε φυλακή. Οι άλλοι σύνδουλοι όταν είδαν την συμπεριφορά του, λυπήθηκαν πολύ και  ανέφεραν στον βασιλιά το γεγονός.  Ο βασιλιάς  κάλεσε τον σκληρόκαρδο δούλο και του είπε, ‘Δούλε πονηρέ, παν το χρέος εκείνο σοι αφήκα, επειδή με παρεκάλεσας• δεν έπρεπε και συ να ελεήσης τον σύνδουλό σου, καθώς και εγώ σε ηλέησα;’. Στη συνέχεια τον παρέδωσε στους βασανιστές μέχρι να ξεπληρώσει το χρέος του. Ολοκληρώνοντας ο Κύριος την παραβολή, σαν τελικό συμπέρασμα αναφέρει, ‘Ούτω και ο Πατήρ μου ο επουράνιος θέλει κάμει εις εσάς, εάν δεν συγχωρήσητε εκ καρδίας σας έκαστος εις τον αδελφόν αυτού τα πταίσματα αυτών’ (Ματθαίος,ιη΄:23-35).

Όλοι απερίσκεπτα κάνουμε αμαρτίες και  ζητάμε από τον Πατέρα Θεό να μας συγχωρέσει και Εκείνος μας σπλαχνίζεται και μας συγχωρεί. Μπορεί με κάποιον αδελφό εν Χριστώ να έχουμε ένα παράπονο και μέσα στην καρδιά μας να μην τον έχουμε συγχωρέσει πλήρως. Τότε να θυμόμαστε ότι ο Κύριος μας έχει συγχωρέσει τις αμαρτίες - χρέη μας, και ότι θέλει και εμείς να συγχωρούμε από την καρδιά μας, τον αδελφό που αμάρτησε σε εμάς, ώστε να έχουμε ειρήνη μέσα μας. Αν όμως δεν τον συγχωρούμε και δυσκολευόμαστε ακόμα και να του μιλήσουμε, να ξέρουμε ότι ο Πατέρας Θεός θα αποσύρει το έλεός Του από επάνω μας, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν οι αμαρτίες- χρέη μας. Συνεπώς εάν θέλουμε να δούμε τον Κύριο και να ζούμε αιώνια μαζί Του, καλούμαστε να συγχωρέσουμε όλους όσοι αμάρτησαν σε εμάς. Βέβαια ο Κύριος αυτά που δίδαξε, πρώτος τα εφάρμοσε, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν καρφωμένος πάνω στο σταυρό του Γολγοθά, παρόλο που ήταν αθώος, ζήτησε από τον Πατέρα Θεό, να συγχωρεθούν οι ένοχοι που τον καταδίκασαν, λέγοντας, ‘Πάτερ, συγχώρησον αυτούς• διότι δεν εξεύρουσι τι πράττουσι’ (Λουκάς,κγ΄:34).

Ο Κύριος μας έχει γνωστοποιήσει, λέγοντας ότι,‘στενή είναι η πύλη και τεθλιμμένη η οδός η φέρουσα εις την ζωήν, και ολίγοι είναι οι ευρίσκοντες αυτήν.’ (Ματθαίος,ζ΄:14). Συνεπώς είναι βέβαιο ότι θα περάσουμε από δύσκολα μονοπάτια στην ζωή μας. Θα υπάρξουν στιγμές που είτε θα στεναχωρήσουμε είτε θα μας στεναχωρήσουν. Στην περίπτωση που εγώ έχω στεναχωρήσει με κάποιο άσχημο λόγο ή πράξη μου ένα αδελφό, καλούμαι να εφαρμόσω την εντολή του Κυρίου που λέει: ‘Εάν λοιπόν προσφέρης το δώρον σου εις το θυσιαστήριον και εκεί ενθυμηθής ότι ο αδελφός σου έχει τι κατά σου, άφες εκεί το δώρον σου έμπροσθεν του θυσιαστηρίου, και ύπαγε πρώτον φιλιώθητι με τον αδελφόν σου, και τότε ελθών πρόσφερε το δώρον σου’ (Ματθαίος, ε΄:23,24). Στην αντίθετη περίπτωση, που κάποιος αδελφός αμαρτήσει σε εμάς, το πρώτο που πρέπει να έχουμε υπόψη είναι το γραμμένο, ‘Εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν δεν έχομεν, εαυτούς πλανώμεν και η αλήθεια δεν είναι εν ημίν’(Α΄Ιωάννου,α΄:8), οπότε εφόσον συνεχίζουμε να προσευχόμαστε σύμφωνα με το υπόδειγμα προσευχής που μας είπε ο Κύριος, όπως προαναφέραμε οφείλουμε πρώτα εμείς να συγχωρούμε για να συγχωρεθούμε.

Βέβαια προκύπτει το εύλογο ερώτημα, ‘να συγχωρώ κάποιον για το κακό που μου έκανε, χωρίς να μου έχει δηλώσει την μετάνοιά του;’. Σ’ αυτό το ερώτημα, σαν πρώτη απάντηση λέμε, ότι ο Κύριος Ιησούς, αλλά και ο πρωτομάρτυρας Στέφανος συγχώρεσαν άμεσα τους εχθρούς τους, την ώρα που αυτοί αμετανόητοι τους θανάτωναν. Επιπλέον αναφέρουμε ότι ο Κύριος μας προτρέπει, ‘όταν ίστασθε προσευχόμενοι, συγχωρείτε εάν έχητέ τι κατά τινός, διά να συγχωρήση εις εσάς και ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς τα αμαρτήματά σας(Μάρκος, ια΄:25), χωρίς να θέτει προϋποθέσεις. Όμως σε άλλες περιπτώσεις αναφέρει, ‘Προσέχετε εις εαυτούς. Εάν δε ο αδελφός σου αμαρτήση εις σε, επίπληξον αυτόν• και εάν μετανοήση, συγχώρησον αυτόν. και εάν επτάκις της ημέρας αμαρτήση εις σε, και επτάκις της ημέρας επιστρέψη προς σε λέγων• Μετανοώ, θέλεις συγχωρήσει αυτόν’(Λουκάς,ιζ΄:3,4) και ‘Εάν δε αμαρτήση εις σε ο αδελφός σου, ύπαγε και έλεγξον αυτόν μεταξύ σου και αυτού μόνου• εάν σου ακούση, εκέρδησας τον αδελφόν σου• εάν όμως δεν ακούση, παράλαβε μετά σου έτι ένα ή δύο, διά να βεβαιωθή πας λόγος επί στόματος δύο μαρτύρων ή τριών. Και εάν παρακούση αυτών, ειπέ τούτο προς την εκκλησίαν• αλλ' εάν και της εκκλησίας παρακούση, ας είναι εις σε ως ο εθνικός και ο τελώνης’ (Ματθαίος, ιη΄:15-17).

Αυτό που μπορούμε να πούμε, με βάση το πνεύμα των έργων και των λόγων του Κυρίου, είναι ότι  η συγχώρεση χωρίς προϋποθέσεις, αφορά το να μη θέλουμε το κακό αυτού που μας έβλαψε, ούτε να κρατάμε πικρία μέσα στην καρδιά μας για την συμπεριφορά του. Η αποκατάσταση όμως της υγιούς ειρηνικής σχέσης μεταξύ σε εμένα και του αδελφού μου, προϋποθέτει την μετάνοιά μου, εάν αμάρτησα σε βάρος του ή το αντίθετο. Γι’ αυτό η επίπληξη και ο έλεγχος εκ μέρους μου, στον αδελφό που αμάρτησε σε μένα, πρώτα πρέπει να γίνεται μεταξύ των δύο μας και οπωσδήποτε με πνεύμα πραότητας, ώστε ο αδελφός να διακρίνει ότι η πρόθεσή μου είναι να τον βοηθήσω και όχι να τον εκδικηθώ. Γι’ αυτό να ξέρουμε ότι είναι έργο του εχθρού, όταν χωρίς να έχουμε μιλήσει με τον αδελφό, διαδίδουμε παράπονα και ρίζες πικρίας σε άλλους αδελφούς, για το τι μας έκανε. Βέβαια αν ένας αδελφός, παρά τις συστάσεις αρχικά του ενός ή των δύο πνευματικών αδελφών και  τελικά της εκκλησίας, μένει αμετανόητος, θέτει τον εαυτό Του εκτός εκκλησίας, οπότε ναι μεν δεν πρέπει να του κρατάμε πικρία, αλλά δεν μπορούμε να τον συναναστρεφόμαστε σαν αδελφό.

Συνοψίζοντας λέμε ότι στην βασιλεία των ουρανών δεν θα μπει τίποτα που μιαίνει (Αποκάλυψις, κα΄:27), γι’ αυτό πρέπει όσο ζούμε να καθαριζόμαστε από τις αμαρτίες μας, με το άγιο αίμα του Κυρίου Ιησού. Ο Κύριος   αρκετές φορές στον γραμμένο λόγο Του, έχει πει ότι προϋπόθεση για να μας συγχωρεί, είναι και εμείς να συγχωρούμε. Όταν σε κάποια περίπτωση φαίνεται δύσκολή η συγχώρεση του αδελφού μας, τότε προσευχόμενοι, να ζητήσουμε χάρη από τον Πατέρα Θεό, να θυσιάσουμε το δικό μας θέλημα και να μας δώσει δύναμη να κάνουμε το δικό Του, που είναι να συγχωρούμε ακόμα  και τους εχθρούς μας, αποδεικνύοντας έτσι ότι είμαστε γνήσια παιδιά Του. Αμήν!

 
Περισσότερα Άρθρα...

Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει ο Κύριος, ο ων και ο ην και ο ερχόμενος, ο παντοκράτωρ. (Αποκάλυψις Ιωάννου α' 08)

Χριστιανισμός Live

Δημοσκόπηση

Τί πιστεύετε ότι ήταν ο Ιησούς Χριστός;
 
mod_vvisit_counterΣήμερα1124
mod_vvisit_counterΕχτές3697
mod_vvisit_counterΑυτή την βδομάδα14603
mod_vvisit_counterΤην προηγούμενη εβδομάδα44503
mod_vvisit_counterΑυτό τον μήνα140295
mod_vvisit_counterΤον προηγούμενο μήνα120052
mod_vvisit_counterΟλές τις ημέρες4637733

We have: 36 guests, 1 bots online
Η IP: 3.14.144.240
Mozilla 5.0, 
Σήμερα : Απρ 30, 2025