«Με άρτον μόνον δεν θέλει ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με πάντα λόγον εξερχόμενον διά στόματος Θεού» (Δευτερονόμιο, η΄:3, Ματθαίος, δ΄:4)
«Λύχνος εις τους πόδας μου είναι ο λόγος σου και φως εις τας τρίβους μου» (Ψαλμός, ριλ΄:105)


Ο λόγος του Θεού, σύμφωνα με τα παραπάνω εδάφια, είναι η πνευματική τροφή της ψυχής και οδηγός του χριστιανού στη πορεία για την ουράνια βασιλεία. Είναι το βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή, του δημιουργού μας Θεού, που μας φανερώνει τις ενέργειες Του για την ευημερία και σωτηρία κάθε ανθρώπου. Συνοπτικά η κύρια ενέργεια της αγάπης του Θεού για όλο τον κόσμο, είναι το ότι απέστειλε τον Υιό Του, Ιησού Χριστό, να θυσιαστεί για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων και η κύρια οδηγία Του σε κάθε άνθρωπο είναι να πιστέψει σ’ Αυτόν που έστειλε και να Τον επικαλεστεί στη ζωή του, ώστε να σωθεί. (Ιωάννης, ς΄:29, Πράξεις,β΄:21).
Για τους χριστιανούς, ο γραμμένος λόγος του Θεού είναι η Αγία Γραφή. Η Αγία Γραφή αποτελείται από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Η Παλαιά Διαθήκη γράφηκε στην προ Χριστού περίοδο, το δε όνομά της  οφείλεται στη  Διαθήκη του νόμου των προσταγμάτων και εντολών  που δόθηκε από τον Θεό στο λαό Ισραήλ, μέσω του Μωυσή, με την υπόσχεση ‘ότι ο άνθρωπος ο κάμνων ταύτα θέλει ζήσει δι' αυτών’(Λευιτικό,ιη΄:5).
Όμως ο προφήτης Ιεζεκιήλ προφητεύει για την Καινή Διαθήκη λέγοντας: ‘Ιδού, έρχονται ημέραι, λέγει Κύριος, και θέλω κάμει προς τον οίκον Ισραήλ και προς τον οίκον Ιούδα διαθήκην νέαν• …διότι αυτοί παρέβησαν την διαθήκην μου …. αλλ' αύτη θέλει είσθαι η διαθήκη, την οποίαν θέλω κάμει προς τον οίκον Ισραήλ• μετά τας ημέρας εκείνας, λέγει Κύριος, θέλω θέσει τον νόμον μου εις τα ενδόμυχα αυτών και θέλω γράψει αυτόν εν ταις καρδίαις αυτών• (Ιεζεκιήλ,λγ΄: 31,32,33). Επί πλέον στη Καινή Διαθήκη αναφέρεται, ‘εξ έργων νόμου δεν θέλει δικαιωθή ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού• επειδή διά του νόμου γίνεται η γνώρισις της αμαρτίας’ (Ρωμαίους, ι΄:5) ….. Διά τι λοιπόν εδόθη ο νόμος; Εξ αιτίας των παραβάσεων προσετέθη, εωσού έλθη το σπέρμα, προς το οποίον έγεινεν η επαγγελία…..Ώστε ο νόμος έγεινε παιδαγωγός ημών εις τον Χριστόν, διά να δικαιωθώμεν εκ πίστεως’ (Γαλάτες, γ΄:19,23).
Συνεπώς σήμερα το καταστατικό του χριστιανού είναι η Καινή Διαθήκη, γιατί μόνο με τη θυσία και ανάσταση του Κυρίου δόθηκε η δυνατότητα σε κάθε άνθρωπο να γίνει παιδί Θεού, με νέα καθαρή καρδιά και κληρονόμος της νέας διαθήκης, με επαγγελία αιώνιας ζωής. Γι’ αυτό σε βιβλία των προφητών και στους ψαλμούς της Π. Διαθήκης υπάρχουν πολλές προφητείες για τον ερχομό, το έργο, τη θυσία και την ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού. Ακόμη στη Π. Διαθήκη υπάρχουν προφητείες που εκπληρώνονται στις μέρες μας και άλλες που θα εκπληρωθούν στο μέλλον.
Έτσι για όλη την Αγία Γραφή ισχύει το γεγραμμένο, «Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος, και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης∙ διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν έργον αγαθόν» (Β΄ Τιμ.,γ΄:16-17).
Όταν λέμε ότι ο λόγος του Θεού είναι η τροφή και η πυξίδα του χριστιανού, εννοούμε ότι όσοι επικαλούμαστε το Θεό Πατέρα, πρέπει καθημερινά να μελετάμε και να ακούμε προσεκτικά το λόγο του Θεού. Έχοντας υπόψη τα λόγια του Κυρίου ‘χωρίς εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν’(Ιωαν.,ιε΄:5) και ‘ουχί διά δυνάμεως ουδέ διά ισχύος αλλά διά του Πνεύματός μου’ (Ζαχ. δ΄:6), να προσευχόμαστε αδιάλειπτα και ένθερμα ζητώντας τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος για να εννοούμε σωστά το λόγο πρώτα και μετά να τον εκτελούμε.
Η εκτέλεση του λόγου του Θεού είναι  προϋπόθεση για να μπούμε στη βασιλεία των ουρανών, σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου: «Δεν θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε∙ αλλ’ ο πράτων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. … Πας λοιπόν όστις ακούει τους λόγους μου τούτους, και κάμνει αυτούς, θέλω ομοιώσει αυτόν με άνδρα φρόνιμον, όστις ωκοδόμησε την οικίαν αυτού επί την πέτραν∙ και κατέβη η βροχή, και ήλθον οι ποταμοί, και έπνευσαν οι άνεμοι, και προσέβαλον εις την οικίαν εκείνην, και δεν έπεσεν∙ διότι ήτο τεθεμελιωμένη επί την την πέτραν. Και πας ο ακούων τους λόγους μου τούτους, και μη κάμνων αυτούς, θέλει ομοιωθεί με άνδρα μωρόν, όστις ωκοδόμησε την οικίαν αυτού επί την άμμον∙ και κατέβη η βροχή, και ήλθον οι ποταμοί, και έπνευσαν οι άνεμοι, και προσέβαλον εις την οικίαν εκείνην, και έπεσε∙ και ήτο η πτώσις αυτής μεγάλη» (Ματθ.,ζ΄:21,24-27).
Mε την έμπρακτη εφαρμογή του λόγου στη ζωή μας αυξάνεται η πνευματική μας οικοδομή, διότι έτσι μορφώνεται ο χαρακτήρας του Κυρίου Ιησού στον εσωτερικό μας άνθρωπο. Έτσι  οποιεσδήποτε αντίξοες συνθήκες και αν έρθουν θα βγούμε νικητές δια του Ιησού Χριστού. Όσο πράττουμε ακριβώς το θέλημα του Κυρίου τόσο θα ριζώνουμε μέσα Του και θα εξασφαλίζουμε την παρουσία του Θεού μέσα μας και θα είμαστε πιο δυνατοί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα φανερώνεται στη ζωή μας ο καρπός του Αγίου Πνεύματος  και αυτόν τον καρπό θα τον αυξάνει ο Κύριος όσο μένουμε σε Αυτόν. Αναφέρουμε σχετικά εδάφια: «…Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει, και ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί, και εν αυτώ θέλομεν κατοικήσει…. Μείνατε εν εμοί, και εγώ εν υμίν. Καθώς το κλήμα δεν δύναται να φέρη καρπόν αφ' εαυτού, εάν δεν μείνη εν τη αμπέλω, ούτως ουδέ σεις, εάν δεν μείνητε εν εμοί» (Ιωάννης,ιδ΄:23,ιε΄:4).
Είναι επομένως φανερό ότι ο Θεός θέλει να κάνει την ψυχή του ανθρώπου τόπο κατοικίας Του, αλλά περιμένει ο κάθε άνθρωπος με ελευθερία επιλογής να ζητήσει την παρουσία Του  στη ζωή του. Ο Κύριος από την στιγμή που έρχεται στην ζωή του ανθρώπου, δίνει ανάπαυση στη ψυχή του και ελευθερία από τη δουλεία στην αμαρτίας και του ζητάει  να σηκώσει το ζυγό Του, που ναι μεν περιλαμβάνει θλίψεις και δοκιμασίες αλλά θα τον βοηθήσει να γίνει πράος και ταπεινός όπως Αυτός (Ματ.ια΄:29)
Ολοκληρώνουμε λέγοντας ότι όπως ο Κύριος Ιησούς μας καθαρίζει δια του αίματός Του, μας καθαρίζει και δια του λόγου Του. Διαβάζουμε σχετικά:

«Τώρα σεις είσθε καθαροί διά τον λόγον τον οποίον ελάλησα προς εσάς» (Ιωάν., ιε΄:3),

«Οι άνδρες, αγαπάτε τας γυναίκας σας, καθώς και ο Χριστός ηγάπησε την εκκλησίαν, και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ αυτής, δια να αγιάση αυτήν, καθαρίσας με το λουτρόν του ύδατος δια του λόγου∙ διά να παραστήση αυτήν εις εαυτόν ένδοξον εκκλησίαν, μη έχουσαν κηλίδα ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων, αλλά διά να ήναι αγία και άμωμος.» (Εφεσίους,ε΄:25-27).

Συνοψίζοντας λέμε ότι ο λόγος του Θεού καθοδηγεί κάθε αναγεννημένο χριστιανό πώς να περπατάει ακριβώς σύμφωνα με το θέλημα του Θεού  ώστε η ζωή του να είναι φώς στον κόσμου. Όσοι επικαλούμαστε το Θεό Πατέρα πρέπει, εκτελώντας το λόγο να φανερώνουμε στο κόσμο ότι είμαστε παιδιά Του και ότι αγαπάμε τον Ιησού Χριστό. (Ιωάννης,ιδ΄:15). Ο Κύριος θέλει να έχουμε το λόγο Του ως την καθημερινή μας πνευματική  τροφή. Να ανοίγουμε την Αγία Γραφή και ζητώντας τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος να τη διαβάζουμε, γιατί έτσι μόνο θα μάθουμε το θέλημα του Θεού και θα εννοήσουμε ότι ‘ο λόγος του Θεού είναι ζων και ενεργός και κοπτερώτερος υπέρ πάσαν δίστομον μάχαιραν και διέρχεται μέχρι διαιρέσεως ψυχής τε και πνεύματος, αρμών τε και μυελών, και διερευνά τους διαλογισμούς και τας εννοίας της καρδίας• και δεν είναι ουδέν κτίσμα αφανές ενώπιον αυτού, αλλά πάντα είναι γυμνά και τετραχηλισμένα εις τους οφθαλμούς αυτού, προς ον έχομεν να δώσωμεν λόγον’.Αμήν!